Death Road

// Ja, å skrive dette nå blir rart for det føles så lenge siden og det er jo helt klart at jeg overlevde (😁) Men ja, jeg har da syklet Death Road i Bolivia, og alle som kjenner meg vet at jeg så og si aldri (!!!) sykler, jeg har aldri vært så stor fan av sykling, alt for glad i å gå. Dette var en opplevelse som jeg måtte kjempe litt med meg selv,  samtidig var det gøy. Jeg ble likevel ikke sykkel frelst av denne opplevelsen, så kommer nok til å fortsette å gå. 😇

( Veien er kalt Death Road og også fått navnet som verdens mest farligste vei fordi folk har død her, mange folk. Fram til 2006 var det eneste måten å komme seg fra La paz til Coroico men fra 2006 ble det ferdistilt å åpnet en ny vei – Death road kan fortsatt brukes av biler men det er mye mindre trafikk. Dette er den eneste veien i landet de kjører på venstre side, noe som betyr at vi som syklet nedover skal sykle på kanten, om du sykler utenfor kan du noen steder falle over 600 meter, selvom regelen er å kjøre/sykle til venstre fikk vi heldigvis lov til å bruke hele veien så lenge vi passet på motgående trafikk. )

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg