Sjøløver

// Når jeg var liten så jeg på en film som het sjøløven Andre, det er det eneste forholdet jeg har til sjøløver. Er ikke mange år siden jeg så filmen på nytt og den var absolutt like fin!! Så å vite at disse dyrene lever her på stranda og koser seg fritt var veldig fint å se. Filmen handler nemlig om en foreldreløs sjøløveunge som blir en del av familien til hovedpersonen, de hjelper den fra de “slemme” fiskerne som mener at sjøløvene truer fisken utenfor byen de bor i. Sjøløven får etterhvert navnet Andre og knytter et sterkt vennskap til familien, som må kjempe noen kamper for å redde han og få han ut i det fri – der han kan være trygg. 

Jeg tenker jo at den filmen helt sikkert har noen realistiske trekk i seg i forhold til fisk osv, derfor var det veldig fint å se disse store dyra kose seg i vannkanten, sove i sanda og leve livet. (de ligger i et eget område, så vi måtte gå et stykke for å se de. de er fri men likevel satt opp en type beskyttelse så det skal være trygt for de og for oss.)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg