London – Day 3 – Part 1


Dag tre i London startet vi med å dele oss litt, noen ville på London Eye også var vi en hel gjeng som ville til Camden som er ett kjent marked. Vi spiste frokost på en kafee vi fant langs veien, de som jobbet der var hyggelige og var snille med å smøre det vi ville ha på baguettene våre. 🙂 *Bortskjemte… kniis* Jeg kjøpte også kakaoen på bilde over på den kafeen.  Når vi kom oss til Camden markt ble jeg frelst, gud så mye kult. Jeg er ikke så kunstnerisk av meg men jeg er ikke flau over å si at jeg heller vil være i Camden enn på Oxford Street. Det var så mye rart og se på, overalt. Butikker som hadde skikkelig klasse og andre butikker som var som gammle skattekammre. ahhhhh. Vi kom oss rundt omkring i området på rundt to timer og jeg nøt tiden der, Sara pruta masse, og vi fortlate sikkert hundrevis av selgere at vi var fra Norge og ikke Tyskland som de trodde.  Vi kjørte også undergrounden 😀 ahahha, det er jo egentlig ikke noe spesielt men det er jo en helt unik kultur det også 🙂 Mange folk der er jo selvom de til tider er i sin egen verden, veldig vennlige og pratsomme. Noe av det beste med London har hvert alle de forkjellige stilene, inspirasjon, inspirasjon 🙂 kamera mitt har flere bilder av fremmede som jeg bare skal rediger og kose meg med, bli inspirert og bare smile. *Loooove* Etter Camden satte vi oss som sagt på undergrounden, vi kjørt leeeenge med den ahahha. Vi skulle besøke en skole som lå et stykke utenfor London. 

Vi skulle nemelig på guidet tur rundt på Harrolds school. Skolen er en gutteskole, men vi fikk vite at de tok inn noen jenter bare for å forbedre snittet.(ahahahhaha) Det er en internatskole, noe som vil si at guttene bor der. De bor der fra 13årsalderen til de er 18. Skolen lå på toppen av en lang bakke og var litt sånn landsbyaktig egentlig. Hele skoleområdet var så stort at jeg følte det var en landsby. Det var ett hus for hvert fag i stedet for et klasseromm lissom. Så de hadde matte i et hus også måtte de gå et stykke før de kom til f.eks kjemi huset. Helt sykt. Svømmehallen, vekt rommet osv osv, var stort! Fotball baner, tennis baner, de hadde alt. Når vi gikk rundt endte vi opp i en park, før vi gikk mot spisesalen, det lukta himmelsk! Mens vi gikk rundt hadde guttene skole, og det var blant annet en av gruppene som drev med militær opplegg så de hadde uniform og gevær ellerns. Guttene var også veldig vennlige, skoleuniformen har hatt så når de gikk forbi vippet de hatten som et lite bukk, herlig. ahahha. Han ene hilste på meg og Nora med å si “Bonjor” det var rart å høre når vi var blitt så vandt til å si helo. Men over halvparten av elevene kommer ikke fra England, mange er fra Kina osv.  Det øverste bilde er av kirken dems bakfra/neden ifra og det nederste bilde er av kirken ovenifra/fremsiden.  Det var også ett sykt uteområde rundt om kring, der det egentlig ikke var noe spesiellt lissom, men det var blomster, fontener og benker rundt om kring. Vi var innom det eldste rommet på skolen, et langt smalt ett egentlig med masse navn rundt om kring. I gammle dager når de gikk ut av skolen skrev de navnet sitt på veggen, og for lenge siden gjorde de det bare der det passet seg men etterhvert skjønnte lærerne at de sparte masse plass hvis det ble skrevet organisert. En scene av den første Harry Potter filmen ble også spillt inn i det rommet, noe som er ganske kult.! Guiden vi hadde, er den gammle mannen med rødt slips, en fantastisk herlig fyr. Han snakket mye men det gjorde ingen ting fordi jeg skjønnte hva han sa, han var også opptatt av at alle forsto. Han er en gammel professor fra skolen som guider rundt nå. En fantastisk fin fyr! Ordentlig britisk:)))  

Har du besøkt en iternat skole noen gang? 

JennyEliassen♥   

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg